Przejdź do stopki

                                                   

Zarządzenie Nr 74/2022 Wójta Gminy Lipinki z dnia 3 czerwca 2022r. w sprawie ogłoszenia konkursu ofert na realizację zadania publicznego Gminy Lipinki z zakresu przeciwdziałania uzależnieniom i patologiom społecznym w 2022 roku

Treść

 Zarządzenie Nr 74/2022

Wójta Gminy Lipinki
z dnia 3 czerwca 2022r.
 
w sprawie ogłoszenia  konkursu ofert na realizację zadania publicznego Gminy Lipinki z zakresu przeciwdziałania uzależnieniom i patologiom społecznym w 2022 roku
 
 
zarządzam, co następuje:
 
1.      Ogłaszam konkurs ofert na realizację zadania publicznego Gminy Lipinki w zakresie:
- przeciwdziałania uzależnieniom i patologiom społecznym w 2022 roku.
2.      Treść ogłoszenia o konkursie ofert oraz zasady i tryb jego przeprowadzania stanowi załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.
 
§ 2
Ogłoszenie o konkursie zostanie opublikowane poprzez jego zamieszczenie:
1)      w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Lipinki,
2)      na stronie internetowej Gminy Lipinki,
3)      na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Gminy Lipinki.
 
§ 3
Komisja konkursowa w celu dokonania oceny złożonych ofert powołana zostanie przez Wójta Gminy Lipinki odrębnym zarządzeniem.
 
§ 4
Wykonanie zarządzenia powierzam Sekretarzowi Gminy Lipinki.
 
§ 5
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
 
Wójt
Czesław Rakoczy
 
 
 
 
 
 
Załącznik Nr 1
do Zarządzenia Nr 74/2022
Wójta Gminy Lipinki
z dnia 3 czerwca 2022 r.
 
WÓJT GMINY LIPINKI
ogłasza konkurs ofert
na realizację zadania publicznego z zakresu przeciwdziałania uzależnieniom                                i patologiom społecznym w 2022r.
 
1)                  RODZAJ ZADANIA:
·         realizacja programów profilaktycznych dla dzieci i młodzieży zagrożonej patologią społeczną,
·         przeciwdziałanie alkoholizmowi i narkomanii poprzez wsparcie inicjatyw społecznych,
·         organizacja wypoczynku dla dzieci i młodzieży zagrożonej uzależnieniami,
·         organizacja warsztatów profilaktyczno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży.
2)                  WYSOKOŚĆ ŚRODKÓW PRZEZNACZONYCH NA REALIZACJĘ ZADANIA
Zadanie: „Przeciwdziałanie uzależnieniom i patologiom społecznym” 6 000 zł (słownie sześć tysięcy złotych) w formie dotacji
 
3)                  TERMIN  REALIZACJI ZADANIA
Od chwili podpisania umowy na realizację zadania do 31.12.2022r.
 
4)                  ZASADY REALIZACJI ZADANIA
1.      Zadanie mogą realizować podmioty wymienione w art.3 ust. 2 ustawy z dnia 11 września 2015 roku o zdrowiu publicznym, tj. podmioty, których cele statutowe lub przedmiot działalności dotyczą spraw objętych zadaniami określonymi w art. 2 ustawy o zdrowiu publicznym, w tym organizacje pozarządowe i podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie
2.      Środki z przyznanej dotacji mogą być wykorzystane wyłącznie na pokrycie wydatków:
·         przewidzianych w ofercie i uwzględnionych w kosztorysie,
·         poniesionych w terminie realizacji zadania,
·         z uwzględnieniem racjonalnego i oszczędnego gospodarowania środkami publicznymi, z zachowaniem zasady uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów.
3.      Środki z przyznanej dotacji nie mogą być wykorzystane na:
·           wydatki związane z działalnością gospodarczą,
·           pokrycie kosztów utrzymania biura,
·           zobowiązania powstałe przed terminem rozpoczęcia zadania.
 
5)                  Kryteria oceny ofert
1.      Złożone oferty będą oceniane pod względem formalnym i merytorycznym przez Komisje konkursową, która zostanie powołana odrębnym Zarządzeniem Wójta Gminy Lipinki.
2.      Ocena formalna obejmuje sprawdzenie kompletności złożonych ofert zgodnie z wymaganiami ogłoszenia konkursowego.
3.      Jeżeli poszczególne oferty zawierać będą braki formalne, które to braki dadzą się usunąć, organizator konkursu wezwie oferenta do niezwłocznego usunięcia tych braków pod rygorem odrzucenia oferty
4.      Komisja konkursowa przy rozpatrywaniu ofert przyjmuje następujące kryteria wraz z punktacją:
-        Zgodność merytoryczna złożonej oferty z ogłoszonym zadaniem (0-5pkt)
-        Sposób realizacji zadania (pomysłowość, metody) (0-5 pkt)
-        Adekwatność kosztów zadania w odniesieniu do zakresu rzeczowego realizowanego zadania (0-5 pkt)
-        Proponowany udział środków finansowych własnych na realizację zadania publicznego (0-5 pkt)
-        Osiągalność i realność celów (0-5 pkt)
-        Rzetelność i poprawność rozliczenia dotychczas otrzymanych środków z budżetu gminy na realizację zadań publicznych (0-5pkt)
-        Zasoby kadrowe i rzeczowe niezbędne do realizacji zadania (0-5 pkt)
-        Doświadczenie oferenta przy realizacji podobnych zadań (0-5pkt)
-        Liczebność i charakterystyka grup odbiorców (0-5 pkt)
Za ofertę zaopiniowaną pozytywnie uważa się każdą, która średnio uzyska powyżej 70% możliwych do uzyskania punktów.
6)                  Miejsce i TERMIN SKŁADANIA OFERT
Oferty należy składać na załączonym wzorze oferty w zaklejonych kopertach                               z dopiskiem OFERTA „ Przeciwdziałanie uzależnieniom i patologiom społecznym w              2022 roku” w Sekretariacie Urzędu Gminy Lipinki, adres 38-305 Lipinki 53, w terminie do dn. 24 czerwca 2022 roku do godz. 15.30.
Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
 
7)                  TERMIN rozstrzygnięcia wyboru ofert oraz termin i sposób ogłoszenia wyników konkursu ofert;
-        Wybór oferty na wykonanie zadania dokonany zostanie w terminie do 14 dni od ostatniego dnia przyjmowania ofert, a wynik wyboru ogłoszony zostanie niezwłocznie w Biuletynie Informacji Publicznej, na stronie internetowej Urzędu Gminy Lipinki oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Gminy Lipinki.
-        Decyzje o wyborze ofert i udzieleniu dotacji podejmie w formie zarządzenia Wójt Gminy Lipinki.
8)                  Sposób odwołania się od rozstrzygnięcia konkursu ofert
Od wyników konkursu można odwołać się do Wójta Gminy Lipinki w terminie 7 dni od ogłoszenia o którym mowa w pkt. 7. Wójt Gminy Lipinki w wyniku rozpatrzenia odwołania może:
-       powierzyć realizacje zadania,
-       zaproponować zmiany w ofercie i kosztorysie przez oferenta po zaakceptowaniu których powierzy mu realizacje zadania,
-       podtrzymać swoją decyzję o nie powierzaniu zadania oferentowi.
 
9)                  Wykaz dokumentów, które należy dołączyć do oferty:
-                   aktualny odpis z odpowiedniego rejestru lub inne dokumenty informujące o statusie prawnym podmiotu składającego ofertę i umocowanie osób go reprezentujących;
-                   oświadczenie potwierdzające, że w stosunku do podmiotu składającego ofertę nie stwierdzono niezgodnego z przeznaczeniem wykorzystania środków publicznych;
-                   oświadczenie osoby uprawnionej do reprezentowania podmiotu składającego ofertę o niekaralności zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi oraz niekaralności za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
-                   oświadczenie, że podmiot składający ofertę jest jedynym posiadaczem rachunku, na który zostaną przekazane środki, i zobowiązuje się go utrzymywać do chwili zaakceptowania rozliczenia tych środków pod względem finansowym i rzeczowym;
-                   oświadczenie osoby upoważnionej do reprezentacji podmiotu składającego ofertę wskazujące, że kwota środków przeznaczona zostanie na realizację zadania zgodnie z ofertą i że w tym zakresie zadanie nie będzie finansowane z innych źródeł.
-                    
10)              ZAPEWNIENIE DOSTĘPNOŚCI W REALIZACJI ZADANIA PUBLICZNEGO
Przy wykonywaniu zadania publicznego Zleceniobiorca zobowiązany będzie, zgodnie z ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, do zapewnienia w zakresie minimalnym, w ramach realizowanego zadania publicznego
 1) W obszarze dostępności architektonicznej
a) wolnych od barier poziomych i pionowych przestrzeni komunikacyjnych budynków, w których realizowane jest zadanie publiczne,
b) osobom ze szczególnymi potrzebami możliwości ewakuacji lub uratowania w inny sposób z miejsca gdzie realizowane jest zadanie publiczne.
2) W obszarze dostępności cyfrowej:
a) treści cyfrowe opracowywane w ramach zadania i publikowane jak np. dokumenty, publikacje, filmy muszą być dostępne cyfrowo.
3) W obszarze dostępności informacyjno-komunikacyjnej:
a) na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami, w ramach realizowanego zadania publicznego, komunikacji w sposób preferowany przez osobę ze szczególnymi potrzebami.
Zgodnie z art. 7 ust 1 ustawy o zapewnianiu dostępności, w indywidualnym przypadku, jeżeli oferent nie jest w stanie, w szczególności ze względów technicznych lub prawnych, zapewnić dostępności osobie ze szczególnymi potrzebami w zakresie, o którym mowa w pkt 10 ogłoszenia, obowiązany jest zapewnić takiej osobie dostęp alternatywny. Według art. 7 ust. 2 ustawy dostęp alternatywny polega w szczególności na:
1) zapewnieniu osobie ze szczególnymi potrzebami wsparcia innej osoby lub
2) zapewnieniu wsparcia technicznego osobie ze szczególnymi potrzebami, w tym z wykorzystaniem nowoczesnych technologii lub
3) wprowadzeniu takiej organizacji podmiotu publicznego, która umożliwi realizację potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami, w niezbędnym zakresie dla tych osób.
Informacje o projektowanym poziomie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w ramach zadania lub przewidywanych formach dostępu alternatywnego oferent powinien zawrzeć w sekcji IX oferty -uwagi mogące mieć znaczenie przy ocenie oferty.
 
Podmiot realizujący zadania zobowiązany jest do stosowania przepisów prawa, w szczególności Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE oraz ustawy o finansach publicznych.
 
11)              Informacja o możliwości odwołania konkursu ofert przed upływem terminu na złożenie ofert oraz możliwości przedłużenia terminu złożenia ofert i terminu rozstrzygnięcia konkursu ofert;
 
Wójt Gminy Lipinki zastrzega sobie prawo odwołania konkursu przed upływem terminu na złożenie ofert oraz możliwości przedłużenia terminu złożenia ofert i terminu rozstrzygnięcia konkursu ofert.
Wójt
Czesław Rakoczy
 
 
 
 
Załącznik nr 2
do Zarządzenia Nr 74 /2022
Wójta Gminy Lipinki
z dnia 3 czerwca 2022 r.
 
 
 
pieczęć wnioskodawcy                                                                                           (data i miejsce złożenia oferty)
 
 
 
 
 
OFERTA
 
realizacji zadania w ramach konkursu ofert organizowanym przez Wójta Gminy Lipinki na podstawie art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2015 roku o zdrowiu publicznym o powierzenie realizacji zadania pod nazwą:
 
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………
 
I.                         Dane dotyczące wnioskodawcy
1
pełna nazwa
 
2
forma prawna
 
3
numer w Krajowym Rejestrze Sądowym lub w innym rejestrze*
 
4
data wpisu, rejestracji lub utworzenia
 
5
Nr NIP
 
6
Nr REGON
 
7
adres siedziby:
Miejscowość ……………………………………………………………..
ul. ………………………………………………………………………….
nr……………………………………………………………………………
kod pocztowy……………………………………………………………..
8
tel.
 
9
e-mail:
 
10
http://
 
11
nazwa banku
 
12
numer rachunku
 
13
nazwiska i imiona osób upoważnionych do podpisywania umowy
 
14
osoba upoważniona do składania wyjaśnień i uzupełnień dotyczących wniosku (imię i nazwisko oraz nr telefonu kontaktowego)
 
15
Przedmiot działalności statutowej
 
16
jeżeli wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą:
a)Numer wpisu w rejestrze przedsiębiorców
a)Numer wpisu w rejestrze przedsiębiorców
 
 
 
II.                  Szczegółowy sposób realizacji zadania;
 
 
 
III.                Termin i miejsce realizacji zadania
 
 
 
IV.               Harmonogram działań w zakresie realizacji zadania;
 
Lp
Działanie
Termin
Miejsce
Uwagi
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
V.                 Informacja o wysokości wnioskowanych środków;
 
 
 
VI.               Informacja o wysokości współfinansowania realizacji zadania, (jeżeli dotyczy);
 
 
 
VII.             Informacja o wcześniejszej działalności podmiotu składającego ofertę, w zakresie zadania określonego w ogłoszeniu o konkursie ofert;
 
 
 
 
 
 
VIII.           Informacja o posiadanych zasobach rzeczowych oraz zasobie kadrowym i kompetencjach osób zapewniających wykonanie zadania, a także o zakresie obowiązków tych osób;
 
 
 
 
 
 
 
IX.               Informacja o wysokości środków przeznaczonych na realizację zadania oraz kosztorys wykonania zadania, w szczególności uwzględniający koszty administracyjne.
 
Wysokość środków na realizację zadania:
 
Źródła finansowania
%
Wnioskowana kwota dofinansowania/finansowania
 
 
Finansowe środki własne,
w tym:
 
 
Łączny koszt zadania
 
100%
 
Kosztorys ze względu na rodzaj kosztów:
Lp.
Rodzaj kosztów
Koszt całkowity (w zł)
Z tego ze środków otrzymanych (w zł)
Z tego z finansowych środków własnych,
1
-
-
-
 
 
 
 
2
 
 
 
 
3
 
 
 
 
4
 
 
 
 
Ogółem
 
 
 
 
 
 
  
 
 Uwagi mogące mieć znaczenie przy ocenie kosztorysu:
 
 
 
X.                  OŚWIADCZENIA
 
Oświadczam, że:
 
1)      w stosunku do podmiotu składającego ofertę nie stwierdzono niezgodnego z przeznaczeniem wykorzystania środków publicznych;
2)      nie jestem karany(a) zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi oraz za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
3)      podmiot składający ofertę jest jedynym posiadaczem rachunku, na który zostaną przekazane środki, i zobowiązuje się go utrzymywać do chwili zaakceptowania rozliczenia tych środków pod względem finansowym i rzeczowym;
4)      kwota środków przeznaczona zostanie na realizację zadania zgodnie z ofertą i że w tym zakresie zadanie nie będzie finansowane z innych źródeł.
 
W związku ze złożonymi powyżej oświadczeniami stwierdzam, że: Jestem świadomy(a) odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.
 
 
 
 
 
(pieczęć wnioskodawcy)
 
 
 
 
 
…………………………………………………………………………………………………………………………………………
(podpis osoby upoważnionej lub podpisy osób upoważnionych do składania oświadczeń woli w imieniu wnioskodawcy)
 
 
 
Załączniki:
 
1)      aktualny odpis z odpowiedniego rejestru lub inne dokumenty informujące o statusie prawnym podmiotu składającego ofertę i umocowanie osób go reprezentujących
 

 

Pliki

wzor-oferty-1-.docx 27.59 KB